Såhär arbetar vi med kundservice.

ACTIAs kundsupport, från vänster: Fredrik Hansson, Samuel Edling, Rikard Keussen, Sebastian Libonius & Tonny Niklus.

ACTIAs kundsupport, från vänster: Fredrik Hansson, Samuel Edling, Rikard Keussen, Sebastian Libonius & Tonny Niklus.

På ACTIA har vi gjort det enkelt: vi ska ha Sveriges bästa supportorganisation och service inom eftermarknad. Det är vår självklara ambition och något vi vet lönar sig för våra kunder. Med utbildning och support kan våra kunder få ut maximalt av sin investering. Det har vi bevisat i mer än ett decennium.

ACTIA har länge varit en av de främsta aktörerna i landet på försäljning av hjulinställare och vi kan erbjuda våra kunder riktigt bra produkter till konkurrenskraftiga priser. För oss är det självklart att våra kunder ska förstå vad de har investerat i och kunna ta tillvara på sin investering. Därför ingår alltid uppstart och utbildning på plats.

– Vi vill försäkra oss om att våra kunder känner att de får vad de har betalat för. Det som vi installerar ute hos kund, utbildar vi också i. På så vis blir hela processen smidigare och affären känns trygg för våra kunder, förklarar Sebastian Libonius, produktspecialist på ACTIA.

Vi bidrar med kunskap på olika nivå

Efter en installation, håller vi alltid en utbildning på plats så att de som ska använda våra produkter också känner sig bekväma med att använda utrustningen i sitt arbete. Ofta finns redan en viss förkunskap hos de verkstäder vi säljer till, men vi kan enkelt anpassa utbildningsnivån efter både de som kan mer eller de som kan lite mindre.

– Finns en grundläggande förståelse för en produkt eller ett arbetssätt, så kommer man också lära sig mer och mer själv. Ofta handlar det om att både förstå rätt och fel, till att få en naturlig känsla för hur något fungerar. Vi hjälper våra kunder så att alla känner sig trygga, oavsett kunskapsnivå.

Supportavtal ger våra kunder maximal service

De flesta av våra kunder som köper större utrustning från oss, investerar också oftast i supportavtal. I dessa avtal ingår allt utom eventuella delar som kan behövas vid service eller reparation.

– Även om vi såklart utgår från att det vi levererar inte ska gå sönder, vet vi ändå att verkligheten ser ut som så att delar kan behövas bytas ut och utrustning behöver servas. Generellt kan man säga att råkar man ut för en mindre skada per kalenderår, betalar supportkostnaden snabbt tillbaka sig, förklarar Sebastian.

För de kunder som har servicesavtal, planerar vi in regelbunden service en gång per år om kunden själv önskar. Vi erbjuder våra supportkunder lånesensorer och lånegivare som de kan använda medan deras ordinarie sensorer servas hos oss. På så sätt minimerar vi stillestånd hos våra kunder. Sebastian berättar:

– Vi försöker alltid skicka lånegivare samma dag som kunden ringer in och anmäler en skada. Om service behövs på plats är vår ambition att boka en tekniker senast nästa arbetsdag. Vi är måna om att ha snabba ledtider.

Vi har alltid våra kunder i fokus

På ACTIA eftermarknad arbetar idag fem personer, som alla har olika kompetens och bakgrunder. Tillsammans har vi mer än 20 års erfarenhet inom området. På ACTIA tror vi att kompetensöverföring och support är avgörande för en god kundupplevelse. Genom att ha ett självklart fokus på dessa delar, tillsammans med kunniga säljare som hjälper våra kunder att investera i rätt utrustning, kan vi säkerställa att vi alltid levererar det bästa och att våra kunder ska vara trygga med oss som leverantör. Det tror vi är ett vinnande koncept i längden.

Välkommen att kontakta oss!

Translate »